学位・主な資格
日本学の修士号(M.A. Japanology)
コミュニケーション学・メディア学の学士号 (B.A. Media & Communication Studies)
日本学の学士号(B.A. Japanology)
略歴
- 1997年
- ウィーン大学の旧制度によるマギステル課程入学 Vienna University, Magister program (Media & Communication, Japanology)
- 1999年
- 法政大学文学部留学 Hosei University, Faculty of Humanities, Exchange
- 2002年
- 東京都立大学文学部研究 Tokyo Toritsu University, Faculty of Humanities, Research
- 2003年
- 自営業(英語・日本語・ドイツ語・講師・通訳・プロジェクトマネジメント・国際交流など)
- 2009年
- ウィーン大学日本学 (日本学の学士号) Vienna University, Japanology, Bachelor of Arts (BA)
- 2011年
- ウィーン大学コミュニケーション学・メディア学の学士号 Vienna University, Media & Communication Studies (B.A.)
- 2019年
- 岡山県立城東高等学校グローバルコース ⾮常勤講師
- 2020年
- 川崎医療福祉⼤学 ⾮常勤講師
- 2021年
- ウィーン大学日本学(日本学の修士号)Vienna University, Japanology, Master of Arts (MA)
- 2021年
- 川崎医療福祉大学医療福祉マネジメント学部 医療秘書学科 助教、総合教育センター 助教
- 2021年
- ウィーン大学社会学部博士後期課程 Vienna University, Doctoral School of Social Sciences, Communication Science
主な担当授業科目
所属学会および
学会活動
- 川崎医療福祉学会
- ウィーン大学 墺日学術交流会 University of Vienna, Akademischer Arbeitskreis Japan
- 日本語教育学会 岡山委員会 JALT Japan Association for Language Teaching, Okayama Board Member Community Outreach
- 吉備学会運営委員会理事
専門分野・
研究テーマ
コミュニケーション学・メディア学
比較文化学
日本学(文化と社会)
異文化コミュニケーションと外国語教育 (英語、ドイツ語)
教育におけるディスレクシアとインクルージョン
主な教育・
研究業績
教育方針・
研究指導方針
I am dedicated to helping students strengthen their language skills and explore new approaches to problem-solving, using English as a tool to access important information. Proficiency in multiple languages is crucial for conducting research and promoting international understanding. My goal is to guide students in expanding their knowledge and appreciation of different cultures and languages, preparing them to navigate and contribute to a globalized world.
自己紹介
Driven by a strong passion for Japan, I began my studies in Japanology at Vienna University, later continuing my studies at Hosei University and Tokyo Metropolitan University. For the past 25 years, I have lived in Japan, engaging in research across a broad spectrum of Japan-related fields. My current work focuses on dyslexia, specifically exploring support systems for children with learning disabilities, as well as wider issues of education and inclusion for individuals with LD in Japan and worldwide. In addition, I research the political and global frameworks related to dyslexia, examining how initiatives such as the UN Charter and the Sustainable Development Goals influence policies on education and inclusion for individuals with learning disabilities. Additionally, I contribute to the fields of Communication Science, Comparative Cultural Studies, Japanology, Foreign Language Education, and Intercultural Communication. These interdisciplinary pursuits reflect my dedication to integrating cultural, educational, and scientific perspectives to address present global challenges.