教員紹介Faculty introduction

林原 エヴィリン

林原 エヴィリンはやしばら えゔぃりん

職名
  • 学部医療福祉マネジメント学部 医療秘書学科 助教
就任日
2021年4月1日

学位・主な資格

日本学の修士号(M.A. Japanology)
コミュニケーション学・メディア学の学士号 (B.A. Media & Communication Studies)
日本学の学士号(B.A. Japanology)

略歴

1997年
ウィーン大学の旧制度によるマギステル課程入学 Vienna University, Magister program (Media & Communication, Japanology)
1999年
法政大学文学部留学 Hosei University, Faculty of Humanities, Exchange
2002年
東京都立大学文学部研究 Tokyo Toritsu University, Faculty of Humanities, Research
2003年
自営業(英語・日本語・ドイツ語・講師・通訳・プロジェクトマネジメント・国際交流など)
2009年
ウィーン大学日本学 (日本学の学士号) Vienna University, Japanology, Bachelor of Arts (BA)
2011年
ウィーン大学コミュニケーション学・メディア学の学士号 Vienna University, Media & Communication Studies (B.A.)
2019年
岡山県立城東高等学校グローバルコース ⾮常勤講師
2020年
川崎医療福祉⼤学 ⾮常勤講師
2021年
ウィーン大学日本学(日本学の修士号)Vienna University, Japanology, Master of Arts (MA)
2021年
川崎医療福祉大学医療福祉マネジメント学部 医療秘書学科 助教、総合教育センター 助教
2021年
ウィーン大学社会学部博士後期課程 Vienna University, Doctoral School of Social Sciences, Communication Science

主な担当授業科目

  • 学部基礎英語1,2、実践英語1,2

所属学会および
学会活動

川崎医療福祉学会
ウィーン大学 墺日学術交流会 University of Vienna, Akademischer Arbeitskreis Japan
日本語教育学会 岡山委員会 JALT Japan Association for Language Teaching, Okayama Board Member Community Outreach
吉備学会運営委員会理事

専門分野
研究テーマ

コミュニケーション学・メディア学 
比較文化学
日本学(文化と社会)
異文化コミュニケーションと外国語教育 (英語、ドイツ語)
教育におけるディスレクシアとインクルージョン

主な教育
研究業績

教育方針
研究指導方針

I am dedicated to helping students strengthen their language skills and explore new approaches to problem-solving, using English as a tool to access important information. Proficiency in multiple languages is crucial for conducting research and promoting international understanding. My goal is to guide students in expanding their knowledge and appreciation of different cultures and languages, preparing them to navigate and contribute to a globalized world.

自己紹介

Driven by a strong passion for Japan, I began my studies in Japanology at Vienna University, later continuing my studies at Hosei University and Tokyo Metropolitan University. For the past 25 years, I have lived in Japan, engaging in research across a broad spectrum of Japan-related fields. My current work focuses on dyslexia, specifically exploring support systems for children with learning disabilities, as well as wider issues of education and inclusion for individuals with LD in Japan and worldwide. In addition, I research the political and global frameworks related to dyslexia, examining how initiatives such as the UN Charter and the Sustainable Development Goals influence policies on education and inclusion for individuals with learning disabilities. Additionally, I contribute to the fields of Communication Science, Comparative Cultural Studies, Japanology, Foreign Language Education, and Intercultural Communication. These interdisciplinary pursuits reflect my dedication to integrating cultural, educational, and scientific perspectives to address present global challenges.